Quote:
Kā ir ar šitiem? atkal vajag TA un octu? un kā ar tiem svariem? Drīkst ar astru f vilkt un B? Konkrētajā gadijumā jātransportē vaz. Diezgan bieži sanāktu tākā vajag likumīgi
.
Ar ratiņiem sanāk tā:
1. Ja tiek vilkti ratiņi bez autiņa virsū, tad tā ir piekabe. Tātad vajag ratiņiem, gaismas, atstarotājus, apskati un visu pārējo. Tādus ratiņus var vilkt ar B kategoriju un f astru, ja ratiņu ražotāja uzrādītā pilnā masa ir atbilstošās robežās, laikam bija 450 kg. Palabos kāds cits, ja kļūdos.
Ja ratiņus nereģistrē, ir bez gaismām, numuriem un visa pārējā, tad tas ir nelikumīgs transportlīdzeklis un uz ceļa likumīgi nevar parādīties. Kāmēr nekas nenotiek un neviens neieskrien iekšā it kā jau nekas.
2. Ja uz ratiņiem tiek uzlikts auto (tikai daļēji, jo aizmugurējā ass ir uz zemes), tad vai nu tiek uzkrauta uz ratiņiem krava (autiņš), kas ir neatbilstoša, jo pārsniedz pieļaujamo kravas masu (450 kg) un ir pārāk daudz izvirzīts ārpus gabarītiem (2 metri) un aizsedz visas ratiņu gaismas ierīces, numurus utt.
3. Vai arī otrs gadījums, ka auto tiek uzskatīts par daļēju piekabi (jau pasakot izklausās jokaini), tad ratiņu ražotājam un automobiļa ražotājam ir jāparedz tāda iespēja. Tas ir, ir jāuzrāda dokumenti, ka ražotāji to ir paredzējuši. Galvenais jautājums kā tiek nodrošināta ceļu satiksmes drošība. Kā tiek nodrošinātas bremzes, jo piekabei, kam pilnā masa virs tonnas obligāti jābūt bremzēm, kā tiek nodrošinātas gaismas signalizācijas un atstarotāji aizmugurē. Un kāpēc vienai piekabei ir 2 dažādas numura zīmes (ratiņu un velkamā automobiļa)? Un tas viss nekādi nevar tikt vilkts ar B kategorijas tiesībām.
4. Ja ratiņi tiek uzskatīti par vienu piekabi un velkamais autiiņš par citu transportlīdzekli, ko velk, tad: vairāk par vienu piekabi drīkst vilkt tikai traktori, pārējie visi noteikumi par bramzēm un gaismām paliek tie paši.