Vīkendā tika aizlaists uz Varšavas youngtimeru kluba sezonas atklāšanu. Bijām uzlūgti.
Izbraucām ap pl. 06.00 sestdien no rīta. Dubaks konkrēts
Pie garāžas Mārupē rādīja - 9 grādi
Aši skrēju atpakaļ mājās saģērbties siltāk.Braucām ar 6 auto 13 cilvēki.
3 klasiskie Mini ar bākas tilpumu 27 litri, 2 SAAB un ideāls Žigulis, bet ar vēlamo max ātrumu 100 km/h un patēriņu brīžiem virs 14 litri, tapēc bijām jo bieži viesi bendzīntankos un viss ceļš 650 km aizņēma ap 12 stundām. Braucām kolonnā un rēķinājamies ar lēnāko. No otras puses, nekur nesteidzamies, centāmies baudīt bezgala garlaicīgo ceļa gabalu Rīga-Varšava, pusdienojām pa ceļam poļu krogā utt.
Varšavā viesnīcā bijām ap pl. 18.00. Iečekojāmies un devāmies uz norunāto tikšanās vietu ar Youngtimeru pasākuma organizātoru - kautkur Varšavas centrā zem kautkāda tilta pie kautkādas kafejnīcas, kur viņi mēdzot sanākt kopā katru sestdienas vakaru.
Bija padregns un dirnēšana zem tilta nebija baigi kaifīga, bet tomēr interesanti bija gūt pirmos iespaidus par poļu youngtimeru autoparku. Pilsēta liela, iedzīvotāju tik cik visā LV kopā, ceļi plaši ar atļauto ātrumu pilsētā vietām 80 km/h. Tapēc, izsekot pa priekšu braucošo poli, kurš bija uzņēmies aizvest izsalkušos iebraucējus kautkur paēst, neizdevās. Poļu autovadītāju kultūra ir apmēram tāda pat kā pie mums 90-desmitajos - hren palaidīs, tikai taurē un nikni bliež garām mežonīgā ātrumā
Gājēji baidās no zebras kā uguns, jo saprot - tas viņus neglābs, bet būs tikai forš fons herbārijam
Karoče, jutos kā jaukajos 90-desmitajos
Pazaudejuši poļu gidu, nospļāvāmies un devāmies atpakaļ uz viesnīcas restorānu vakariņot. Krievu mēlē runā nelabprāt, lai arī saprot. Labāk sākt skaidrošanos latviski vai angliski un tad jau pāriet uz krievu val. , ja vajag.
Nākamajā dienā no rīta šāvām uz 30 km attālo vietējo Motormuzeju. Nevar salīdzināt ar Rīgas, privātkolekcija lielos šķūņos, tjipa, Mežapuķes variants, bet vienalga interesanti.
Jau uz pl. 12.00 bijām atpakaļ Varšavā uz Youngtimeru sezonas atklāšanas vietu. Apmēram stundu stāvējām korķos lai piekļūtu pie notikuma vietas – vietējās kara akadēmijas parkā. Auto un cilveku masas plūda no visām pusēm. Gods godam, organizatori bija rezervējuši mums centrālo vietu kur noparķēties un spraucoties ar auto caur ļaužu bariem nevienu pat nenobraucot, bijām ap 13.00 savās vietās. Bardaks maksimālais – visi brauc praktiski kur grib pa šaurajām parka ejām . Pans pastāvējā ar auto vienā parka daļā un pēkšņi izdomā aizbraukt pie koriša uz otro parka daļu, nez kāda joda pēc, pa visu burzmu, kur pilns ar cilvēkiem, sīkajiem ratiņos un kā vienmēr , pa vidu visam vēl kādam motociklistam noteikti vajag izspraukties. Turklāt, pl. 15.00. jau visi izklīst. Netiek tirgotas nekādas auto detaļas vai atbilstoši aksesuāri, kā līdzīgos pasakumos Vācijā, tikai gofras/vafeles un uzpūšamie baloniņi. Īstākie 90-desmitie – baigi atsita pirmo Autoexotiku pie mums 1999. gadā ( kura tomēr bija daudz labāk organizeta) – baigais entuziasms, daudz interesantu auto, bet haoss nenormāls!
Opeļu bija vienkārši katastrofāli maz. Vajadzeja tomēr man iepriekš uzrakstīt poļu Manta klubam, varbūt kāds būtu atbraucis. Visu Opeļus , kurus redzēju – nobildēju. Viena Ascona B, viena Manta A ar izrūsējušu cauru spārnu. Nebija neviena kadeta, senatora, monzas, nerunajot jau par GT ! Nobildēju vienīgo Calibru speciāli priekš cienītājiem
Īpašnieki, kā likums, pie auto neatrodas, pakomunicēt nebija iespējams uz ko biju jo ļoti cerējis
Kopumā pasākumā esot bijis ap 600 auto, apmeklētāju ap 4000 – un tas viss salīdzinoši mazā pleķītī apmēram 2-3 stundu laikā, vajprāts
Visu laiku nepārtruakti kāds brauc klāt un kāds jau brauc prom. Atbaukt var jebkurš ar jebkādu auto uzliekot lielus diskus, poļi nešķiro. Pilnīgi saprotu tos, kuri varbūt arī otreiz uz šādu pasakumu neierodas. Pasākums pēc organizacijas līmeņa līdzinās piektdienas vakara saietam kādā no lielveikalu plačiem. Dominē gados jauna publika un BMW , kā arī vietējās autoindustrijas lepnumi – poļu Fiati un Polonēzes. Nezskatoties uz bardaku, auto ir tik daudz, ka pat starp pilnīgi neciliem auto bija kādi 100 reāli interesanti eksemplāri, kurus interesanti apskatīt! Mums tāds vēriens var tikai sapņos rādīties, Autoexotika nekad neko līdzīgu nespēs salasīt, lai kā arī censtos – objektīvs faktors, liela valsts. Potenciāls milzīgs, ja vēl to prātīgi sakārtotu
Biju sagaidījis ieraudzīt ļoti daudz šķuninga – ar šķiedras izstrādājumiem izkropļotiem auto, bet par brīnumu tādus redzēju tikai dažus. Varbūt „īstajiem tūneriem” savs atsevišķs pasakums
Varētu atbraukt uz šejieni pēc kādiem 2-3 gadiem atkal, kad būs savests pasākums kārtībā, jo savādāk iznīks – beigsies entuziasms un visiem apniks bardaks, tas likumsakarīgi, lai arī viss ir bez maksas.
Pēc pasākuma devāmies vecpilsētas izpētē. 70% pilsētas nobumbota 2. PK. Vecpilsēta izstaigājama max 2 stundās lēnā gaitā, pārējais viss guļamrajoni Pļavienieku stilā. Vakariņojām pašā vecpilsētas centrā Lido stila ēstuvē. Poļi , tāpat kā Latvieši, mīl un prot gardi pierīties un alus arī ir prīmā !
Porcijas praktiski neapēdamas.
Nākamajā dienā lēnā garā, caur lielveikalu, devamies mājup. Rīgā bijām ap 22.00 pirmdienas vakarā. Atpakaļceļš bija galīgi nebaudāms –bezgalīgas fūru rindas abos virzienos pa ciešamas kvalitātes ceļu, lija lielāko ceļa daļu. Auto ar LV numuriem polijā nevienu nemanijām. Leišu arī gandrīz nebija. Jocīgi.
Tikai viens igaunis bija Varšavā iemaldījies.
Kopumā esmu apmierinats ar braucienu un apziņu, ka lai ar kvantitāti mēs konkurēt nu nekā nevaram, bet kvalitatīvi esam riktīgi priekšā poļiem gan ar baudāmu Motormuzeju, gan kvalitatīviem, labi organizētiem Youngtimeru pasākumiem. Paldies visem, kas brauca – bija reāli forša kompānija nolasījusies!
Izklāstītie iespaidi ir mani personīgie, oficialo viedokli ar daudz kvalitatīvākām bildēm nekā man, skatīt šeit:
http://youngtimerrally.lv/youngtimer-warsaw-sezonas-atklasana-2/Šeit links arī uz pašu poļu Varšavas youngtimeru klubu, kurš nav vienīgais youngtimeru klubs polijā:
https://www.facebook.com/YoungtimerWarsaw